Apple Music / Spotify

Apple Music üyeliğimi başlatmak için Spotify üyeliğimin bitmesini bekledim o yüzden yazmak şimdi nasip oldu. Spotify varken Apple Music üyeliğimi başlatamazdım çünkü israf.

Apple ‘ın bu kadar kullanıcısı olmasına rağmen Türkiye’ye geç gelmesi başlıca bi eksiydi.İlk duyduğumuzda oluşan büyü kayboluyor. Metallica‘nın yaşlanınca Türkiye’ye gelmeye başlaması gibi. Olmuyor o tadı vermiyor, alabildiğim kadarını anlattım.
Öncelikle hayal kırıklığı yaşadığımı belirteyim. Çünkü bir şeyi Apple yapınca bende hemen

IMG_4822
Liste oluşturmak için 

KESİN ÇOK GÜZEL OLDU 😀 gibi bi’ algı oluşuyordu,sanırım bunu aştım artık. Yaklaşık 4-5 aydır Spotify kullanan biri olarak her şeyi abartmıyorum -her şeyi- bulabilip hızlıca listeme çevrimdışı yükleyebiliyordum. Apple Music bende baya karın ağrısı yaptı.

 

Öncelikle fiyatlardan başlayalım.Spotify ve Apple Music’e bireysel olarak başvurmak isterseniz ikisi de aylık 10TL.(Gerçi enpara kartı kullanıyorsanız Mart ayının son haftasına kadar eğlence giderleri%50 indirimli yani 5TL’ye tekabül ediyor).Bunlar dışnda aile paketleri de mevcut. 1 Hesap bireysel olup diğer yan hesapları aile gibi tanıtıp yakın arkadaşlarınızla kullanabilirsiniz .Spotify’da %50 aile indirimi olup,Appleda da 15TL’ye 6 kişi bağlanabiliyor.

IMG_4820
Sanatçı Biyografileri de çoğu da sanatçıda tanımlı.

 

 

Kullanım kolaylığından bahsedeyim;spotify’ı kullanmak winamp’ı kullanmaktan daha kolay.Direkt listene şarkıları atıp wifi yakaladığın bi’ zamanda da çevrimdışı yapabiliyorsun. Çevrimdışı dinleme şartı tahmin ettiğiniz gibi Premium olması.Tablet ve PC’den Premium olmasa da dinleyebiliyorsunuz sadece 4-5 şarkı da bi’ reklam giriyor ve dinlemek zorundasınız.Arkadaşlarınızın dinlediklerini de görüp yeni şeyler keşfedebiliyorsunuz. Apple Music biraz daha müzikçalar,Spotify biraz daha sosyal medya gibi.

Apple Music’in kullanımından bahsedeyim.

 

 

 

 

Bu arada Apple Music Android’de de var,ancak ücretsiz 3 ay denemesi ne yazık ki yok.

IMG_4824

 

 

İstediğiniz parçayı çevrimdışı yapmak için bulut’a dokunmanız yeterli.iPhone kullananlar aşinadır,önceden indirdiğiniz bi’ uygulamayı indirirken de aynı simge çıkıyor. Ben acaba iTunes’dan satın mı alıyoruz diye tereddüte düştüm ama ekstreyi kontrol ettim bu indirmeye yarıyor.

 

 

 

 

 

 

En başta seçtiğiniz müzik türleri ve sanatçılara göre size önerilerde bulunan Sizin İçin sayfası Spotify’dan daha kullanışlı. Spotify’dan Türkçe müzik dinlemememe rağmen bana Türkçe öneriyordu. Apple Music ne dinlerseniz paralelinde öneriler yapıyor. Bana göre tek güzel yanı. Belki alışırız ama Spotify kolaylığını arıyorum. Kullanım deneyimim bu şekilde sizinde eklemek istedikleriniz eksik gördüğünüz bi’ yer varsa yorumdan bildirmenizi rica ederim.

Bir Cevap Yazın

